Selamat Datang Ke Dunia Adiaz

Selamat Datang Ke Dunia Adiaz

Friday 18 March 2011

Sabar Dan Bersangka Baik..

Assalamualaikum dan Salam hormat,
Bertemu kembali dalam ruangan ini, suda seminggu saya tidak mencoretkan apa-apa disebabkan kesibukan dan juga mencari ruang untuk menyerap segala tekanan. Alhamdulillah hari ini saya terus diberikan kekuatan untuk terus mencoret, meluahkan apa yang ada dalam hati dan minda.
Kebelakangan ini saya diasak dengan pelbagai tekanan, tak perlulah saya sebutkan satu persatu namun sebagai manusia memang adakala tahap ketahanan mental itu ada batasannya. Namun demikian, apa yang penting dalam keadaan macam ini adalah bagaimana pengurusan tekanan itu agar memandu kita ke jalan-yang betul-betul mendamaikan kita.
Situasi seperti ini hendaklah ada kawalan kendiri dan disinilah pentingnya peranan sabar dan bersangka baik.
Alhamdulillah, dengan adanya sikap sabar dan bersangka baik ini saya dapat menghindari emosi dari membimbing saya melakukan perkara yang tidak baik atau merugikan diri sendiri.
Sabar telah membawa ketenangan diri saya dan bersangka baik pula ialah keredhaan saya terhadap apa yang saya hadapi dalam kehidupan ini. Semua sumber ini kembali pada kekuasaan Allah kerana kehidupan saya ini sepenuhnya ditangan Allah.. Apa saja yang berlaku tidak kira baik atau buruk adalah anugerah Allah dalam kehidupan..Dengan baik dan buruk itulah kehidupan kita diuji..dengan baik dan buruk itulah kita mengenal diri..dengan baik dan buruk itulah kita akan kembali kepada Allah..

Sekian

Ikhlas Adiaz..

No comments:

Post a Comment