Selamat Datang Ke Dunia Adiaz

Selamat Datang Ke Dunia Adiaz

Tuesday 29 March 2011

Cerita Aku dan Ketabahan

Assalamualaikum dan Salam Hormat,
Lama tidak meluahkan apa2 dalam blog ini, terasa rindu pula untuk membicarakan sesuatu
Alhamdulillah kerana satu lagi jalan ketabahan telah kutempuhi mungkin biasa saja bagi org yang biasa namun luar biasa bagi sesiapa yang sanggup mencabar mental dan fizikal.
Percaya atau tidak, ramai antara kita ini tidak mampu untuk menghadapi kedua-dua cabaran itu dgn serentak kerana ada lumrah manusia yang sudah terbiasa dgn hanya cabaran mental dan disetiap harinya berdepan dengan cabaran mental..akhirnya fizikal menjadi lemah lalu tidak dapat menggabungkan kedua-dua elemen kehidupan ini.
Ramai yg berkata, untuk apa bersusah payah memenatkan diri melakukan aktiviti yang mencabar fizikal,
namun mereka tersilap menilai bagaimana fizikal dan mental saling memerlukan kekuatan untuk menjadikan hidup lebih mantap dan matang dalam mengharungi cabaran.
Apa yg membuat saya melakukan aktiviti lasak adalah untuk mencabar diri saya dan juga untuk mengetahui sejauh mana keupayaan diri bila melibatkan dua elemen ini. Alhamdulillah, Allah beri kekuatan kepada saya dalam mengharungi perkara ini.
Dan Sekarang ini saya sudah dapat tahu dimana parasnya ketabahan saya ini dan ini menjadikan saya berani untuk menghadapi apa saja risiko yang datang.
Oklah cukup setakat ini celoteh sy.. sehingga bertemu lagi..

Wasalam

Ikhlas Adiaz...

No comments:

Post a Comment